Pasarela metalica, victima sensului giratoriu de la gara de nord Oradea

In cursul zilei de ieri am auzit despre blocarea pasarelei metalice de la Gara de Nord din Oradea si despre intentiile de demolare si am scris despre asta aici. Nu reiau motivele mele, le puteti citi acolo.

Ieri seara am fost sa fac niste poze in legatura cu acest subiect, iar o doamna care m-a vazut spunea ca este nemultumita de blocarea pasarelei si de obligarea oamenilor sa treaca prin pasajul subteran care porneste din Piata Bucuresti si ajunge in strada Ecaterina Teorodoiu, pe sub gara si sinele caii ferate. Ea spunea ca ii este frica sa treaca pe acolo noaptea la ora 10, cind termina uneori cu lucrul si este deja intuneric. Mai ales ca pasajul subteran este folosit pe post de buda de catre multi (adica oameni de-ai strazii si betivi, dupa cum se stie deja) si uneori pute groazanic. Doamna de aseara ar prefera ca pasarela sa fie pastrata iar oamenii sa o foloseasca in continuare.

Ea mai spunea ceea ce au remarcat si altii: nu exista decit un singur trotuar pe strada Ecaterina Teodoroiu, o strada ingusta si destul de circulata cu un trotuar ingust. Dupa cum vedea si din imaginea din final, acolo unde sint masini parcate pe marginea drumului ele blocheaza trotuarul si jumatate din sensul de mers. Practic, oamenii sint in pericol cind circula pe acolo (trebuie sa parcurga destul de mult pe carosabil) mai ales cind este ingesuiala.

Din punctul meu de vedere pasarela metalica este victima sensului giratoriu creat recent odata cu modificarile din fata Garii de Nord Oradea. Ieri am uitat sa fac poze sensului giratoriu, dar oamenii care coboara de pe pasarela metalica dau direct in acest sens… este mai usor sa pui un gard de protectie decit sa demolezi o intreaga pasarela, dar aparent unora nu le pasa.

Am pus pozele făcute aseară cu pasarela, în Gara de Nord şi în jurul gării într-un album de pe Picasa aici.

Comments

Leave a Reply

*

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>